Przesilenie wiosenneChoć przesilenie wiosenne nie jest chorobą, zdecydowanie nie jest tez fanaberią i nie powinno być bagatelizowane. Zima, pomimo całego swojego uroku, pozostawia organizm w słabej kondycji, z brakiem dostatecznej ilości światła, witamin i energii do działania. Typowymi objawami przesilenia wiosennego są rozdrażnienie, senność, zmęczenie, brak chęci do pracy oraz obniżona odporność. Poniżej kilka wskazówek jak poradzić sobie z jego uciążliwymi objawami tak aby cieszyć się nadchodzącą wiosną i czerpać z życia pełnymi garściami.

Po pierwsze – odpowiednia dieta. Jej celem w tym okresie powinno być wzmocnienie organizmu, poprzez dostarczenie odpowiedniej dawki witamin i mikroelementów. Można to połączyć z redukcją masy ciała po zimie. Polecamy lekka dietę bogatą w sezonowe warzywa, a także mleko i jego przetwory.

Po drugie – dużo ruchu. Niech budząca się do życia przyroda i coraz dłuższy dzień zachęcą nas do aktywności na świeżym powietrzu. Nie musi to być trening, choć oczywiście bardzo Was do tego zachęcamy. Ograniczeniem czasu w bezruchu są również spacery i zmiana auta na rower. Staraj się dodać aktywność fizyczną do codziennie wykonywanych czynności. Aktywność fizyczna znacząco wpływa na obniżenie hormonów stresu i ładuje organizm dużą dawka pozytywnej energii.

Po trzecie – zdrowy sen. Nie zaniedbuj nocnego odpoczynku. Twój organizm naprawdę potrzebuje regeneracji. Ilość potrzebnego snu jest sprawą indywidualną, ale staraj się spać nie mniej niż 7 godzin.

Po czwarte – odpoczynek w ciągu dnia. Relaks ważny jest zarówno dla zdrowia fizycznego jak i psychicznego. Pomyśl, co pomoże oderwać Ci się na chwilę od codziennych problemów. Może aromatyczna kąpiel? – polecamy lawendę. Może chwila z muzyką, kolorowanka dla dorosłych? Może to być również aktywność fizyczna w preferowanej dla Ciebie formie (polecamy uspokajający stretching, jogę, pilates)

Po piąte – odpowiednia dawka światła. W Polsce zdecydowanie jest go za mało. Dlatego tak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu, o którym pisaliśmy wcześniej oraz odpowiednia suplementacja witaminy D. Dzięki temu zwiększysz odporność swojego organizmu.

Przesileniu wiosennemu można zapobiec i warto to robić.

Trzymamy za Ciebie kciuki.

Powodzenia!